15 Aralık 2007 Cumartesi

HİÇ ESKİ TADI KALMAMIŞ BURALARIN....

Hiç eski tadı kalmamış buraların. Öyle diyorlar...
Öyle diyenlerden biri de kim?
Ben....Aferin bana.
Yok kimse kimseyi tanımıyormuş da falan da filan..Bunu kim diyor peki?Herkes...Biri de ben....Ayıp bana...
E ne yapalım şimdi.Var mı çözümü?
Var elbet...
Deli Dumrul hesabı köprü başını tutalım derim ben.
Gelene geçene kafa kağıdını soralım. Buralı değilse geçiş yok ona göre.Herkes ayağını denk alsın ama değil mi?
Eeeeee.....
Sonra...Birden;
bir gece yarısı ansızın gökyüzünden tüm şehre huzur garkeyleyecek .Ne vakittir tatlı tatlı kaşınan kürek kemiklerimizden melek kanatlarımız çıkıverecek aniden.
Ve başımızda sırf bizim bura insanına özgü harelerimiz.Mutlu mesut işe geleceğiz her sabah.Ne güzel! Bıkkınlık,yorgunluk bitecek.Bizbizeyiz nasıl olsa.Yaşasın! Herkes birbirine bir çocuk çoşkusuyla "Günaydın"diyecek sabahları.Sonra,
"Hayırlı işler"diyecek."Kolay gelsin" diyecek.Yanınızdan geçen herkese"Merhaba "diyeceksiniz.Herkes de size....
Pek güzel.Pek keyifli.
Hayal olabilecek kadar hem de.Sonra,
Toprağımın bana sunduğu nimetten ben faydalanacağım sadece.Burada kazanıp,burada harcayacağım.Çoluk çocuk sokaklarda oynayabileceğiz.Gece dışarı çıkabileceğiz..Kimse kimseye kötü bakmayacak.Kapılara kilit bile vurmaya gerek yok.
Nasıl olsa bizbizeyiz.
Yabancı yok aramızda.
-------------------------------------------------
İnsanımın acımasız olduğunu bilmezdim.
Ta ki başka diyarlarda yaşarken yaşadığım yabancı olma sıkıntısının aynısını,
tıpkısını,hatta daha ağırını yaşayan şehrimde ki insanlarla tanışana kadar.
Aferin bize.
Evet artık yolda yürürken çok kalabalığız.Çoğu çehreyi tanımak mümkün değil.Nerede eski tenha sokaklar,bildik yüzler.Evet doğru..
Ama siz yabancılaştırılmış bir hanımının bir insan görme umuduyla 10dakikalık balkon yıkama işini yarım saatlere yaymasının zor,yaralayan,yanlız bırakan yanını kestirebir misiniz?Bir başka memlekette yabancı olmamışsanız muhtemelen hayır.Kestirmeyin de zaten.Acıtır bir yanı...
Peki siz gurbette tutunabilmenin zorluğunu bilir misiniz?

Ben Çan'lıyım.
E iyi hoş da o da Van'lı,Tatvan'lı,Kars'lı,Batman'lı....Var mı birbirimizden farkımız?

Sanki bizbize yaşadık vakti zamanında da ne oldu?Hırsızlık olmadı mı,kızlar kocaya kaçmadı mı?kiralar artmadı mı,esnafın alacağı kalmadı mı?
E o zaman...Biz de melek değiliz.....

Hiç yorum yok: