29 Ağustos 2008 Cuma

NATAŞA &NATALIA

Her koyu tenliye Arap,
her çekik gözlüye Çin'li,her margarine sana,deterjana omo
diyebilen bir milletiz biz.
İtirazı olan.Yoktur.
Öyleyse sarışın,renkli gözlü,beyaz tenli,su gibi kadınların hepsi de Nataşa'dır desek.
Ayıp eder miyiz?
Ederiz.
Etmişiz de.
Gazeteler skandal diye vermiş haberi..
Değişim programıyla Batman'a gelen sarışın,renkli gözlü,beyaz tenli kızlara yapılan yakıştırma,
İma herneyse bu yönde.
Kızların kıyafetleri açık bulunmuş-muş.
İnanmam.
10 yıl önce ,
kızların gezi kapsamında olan TPAO(Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı) da kaldık epey.
O sırada TPAO'nun sporcusuydu eşim.TPAO, içinde TED Koleji olan,havuzu,5 yıldız konforunda tesisleri,lojmanları,marketi,lokantası olan koskoca bir tesis ve insanları çok aydın.
Ha ne var ,insanları genelde esmer ya , açık tenliyseniz dikkat çekiyorsunuz.Başka memleketten olduğunuz anlaşılıyor hemen.
Bir de benim gibi sütlü tatlı istediniz mi şecereniz besbelli :)

Ben şu Nataşa benzetmesine takıldım.
Kendi içimizde,Natalia (Natalya) adını evirip çevirip nasıl bu hale getirdik çok belli aslında.
Eski SSCB'nin geneli mühendis,doktor,öğretmen olan kızlarının bizde ki Ayşe,Fatma,Emine kadar sık olan
aslında naiflik,güzellik anlamına gelen Natalia adını nasıl bu kadar hafifletebildik şaşarım.
Türk mizahı,uydur-kaydırı.
Bizim ayıbımız.
Bu ırkın kadınlarını çok güzel buluyorum,kıskanılası çok da akıllı.
Eğitim sistemleri,sporcu kişilikleri,dil bilen,meslek sahibi olmaları da dikkat çekici.
Luda,eşimin kardeşiyle evli.İngilizce biliyor,disiplinli ve çok çalışkan.
Oğlunu eğitmesini dikkatle izliyorum.
O Nataşa değil.Luda.

Hani Turkey demek hindi demekdi de hop oturup hop kalktık ya.
Turkeı dedik.Aşağılandığımızı düşündük.
Alay edildiğini düşündük.Bu insanlar da öyle düşünüyor bilesiniz.
Zaten Nataşa adını da koymaz olmuşlar artık.
Nataşa'dan vazgeçsek diyorum.
İtirazı olan?

2 yorum:

Adsız dedi ki...

bu gece blogunu baştan aşağı tekrar okudum.-hep alel acele bakabiliyordum- öyle dalmışım ki sabah ezanı okunduğunda çayımın yarısını bitiremeden oruca niyetlendim. her yazdığını okuduğumda ünlü bir yazarın edebi bir yazısını okuyormuşum hissine kapıldım. yüreğinin büyüklüğü kelime hazinenin zenginliği ile çok güzel birleşiyor, yazılarını okumak beni birkez daha mutlu etti..tatlıların için bir şey demiyorum onlar birer sanat eseri zaten.arkadaşım olduğun için çok sevindim. bunu bilesin istedim.

:)den dedi ki...

Çok keyifli bir yazı. Düşündüren, gülümseten...
Marka ismi ile ürün ismini ayırt etmeden yuvarlayan, kendi içinde bir dil ve kültür oluşturan bir milletiz dediğin gibi;)
Nataşa mevzu fazlasıyla derin. Sen en güzelini yazmışsın zaten.
Sevgiler...