4 Nisan 2009 Cumartesi

KİM GELİRSE BAŞA O OLSUN MU PAŞA?

Bir anket yapılsa seçim sonrası,
ete süte bulaşmaz seçmenin teselli sözü sıralamasında başı çeker kendileri.
Ete süte epey bulananlar?Onlara söz de yetmez.
Oysaki,halbuki, bilineki umutları seçimlere bağlı niceleri Hacılar altında almış olacak yine soluğu..
Tansiyonlar bir inip,bir çıkacak.Acile toslanacak.Zafer sarhoşu olunacak.Evlere bayraklar asılacak.Bayraklar usuldan balkonlardan alınacak.Ve geçecek.
Oylar alındı,çalındı,satıldı,Kocabaş çayı bir dillense denecek.Hakkımızdı,çok çalıştık da denecek.
Nafile....
Toptan,tüfekden bilirim.Politika da böyle birşey.Nankör,sığ."Aldanmayacaksın ağam,paşam diyene " nasihatlarını aklının hiç lazım olmaz köşesinden çıkarıp alacaksın.Bak bugüne lazımmış diyeceksin.
Önünde elpençe divaneler çil yavrusu gibi dağılıp,alışkanlıkların yok sayılacağı o geceyi yaşayacaksın.Yok çare!

Güne saltanatlı uyanıp,devrilip uyumak da hayatın gerçeği.Alışılacak. Alışacaksın.Pabuç bırakmayacaksın.


Çan da bir dönemin bittiği davullu zurnalı cümle aleme haber verilirken ,havai fişeklerin ışığı geceyi yararken yine de
ışıklı,temiz bir yoldan gidebilir mi halkım diye endişeli değilsem ters düşerim kendime..Ayıptır bana.Kıstası eli yüzü temizce başkan dilemekten ötesini bilmez ben dedim ya hiçbir tanışıklığımız yoktur. Ne politika beni tanır,ne ben onu.

Ama....Ve lakin....

Çalmayacaksın,çırpmayacaksın,adil olup,bak oldum sanmayacaksın.Heleki geçince başa şimdi sen oldun paşa diyene asla inanmayacaksın.
Koca bir yalana yataklık edene itibar etmeyip,kapına gelenden bıkmayacaksın.Destek,destek dediğinden heleki usanmayacaksın.

Ve
Sırf şu paşalığın yüzü suyu hürmetine,vakti gelince apoletleri söküp atacaksın.

Hiç yorum yok: