22 Ağustos 2008 Cuma

PEDİN Mİ VAR DERDİN VAR.

Alın size bazı rakamsal ve kadınsal istatikler.

*Dünyada her hafta 42 000 kişi kirli su ve uygun tuvalet şartları bulamadığından ölüyormuş.(BM Genel sekreteri Ban Ki-Moon, diyor)
*Doğa,bir pedi sadece 100 yılda yokedebiliyormuş.
*Ve ülkemizde yılda 350 milyon ped satılıyormuş .(Varın yapın yüzyıllık hesabı)
*Bu atıklar hepatit b ve hiv virüsüne davetiye çıkarıyormuş.
*Suda eriyen ped vaya tampon diye birşey yokmuş.(Pazarlama taktiği)
*Yurtdışında pedler yakılıyormuş.

Valla kadınlığımdan utandım okuyunca.
Yontun kendinize.Hiç ayıp değil doğrusu,yontun yontun.
Güya pek bir ihtimamla ambalajlayıp çöpe attığımız usturuplı pedlerimiz dönüp dolaşıp sahibini buluyormuş da haberimiz yokmuş.Hadi ben çöpe atmam,suda erimiyor lafına da inanmam deyip suçu bana ve diğer kadınlara attınız diyelim.Hatta yıllarca attım attım tıkanan tuvalet hiç görmedim de diyebilirsiniz?Ne ayıp?

Hadi usturuplu! pediniz yolu buldu aktı gitti denize diyelim.Eeee!!!E si orada erise ne âlâ,yok anam ne menem bişeyse bu pedler doğa başa çıkamıyor onlarla.Yüzyıllar veriyor.Bu arada sular su olmaktan çıkıyor.Mikrop yuvası.Bir hayal ediverin manzarayı.Çocuk bezlerini falan anlatamayacağım artık...O kadar yani...

Çözüm?Var elbet.Yüzde yüz olmasa da var.Bir parça kadın başımıza düşen sorumlulukla halledebiliriz herşeyi.Bir kere geri dönüşümlü pedler çıktı artık.Duymamış olabilirsiniz ama var.% 84 geri dönüşüm.Buralara geldi mi bilmem ama internette satılıyor.Normal pede göre maliyetli gibi görünse de alınamayacak kadar değil elbet.Nelere para vermiyoruz ki?
Ya da bir başka çözüm.Yakacaksınız.Evet yakacaksınız.Yabancı ülkelerin pedlere getirdiği bu imha sistemini mikro çözümlerle halletmeye çalışacaksınız.Soba olur,kalorifer kazanı olur,banyo kazanı olur bilemem ama ben bir yolunu buldum siz de bulursunuz eminim.

Yoksa emin olun,yakındır.

Karpuz kabuklarıyla yanyana yüzdüğümüz günleri mumla arayacağız..Sandal gibi açılmış bir,iki ped masmavi sularda yanınızdan geçerse hiç bozulmayın.Hiç küfretmeyin.Hem sizin olmadığı ne malum bakalım.

Zaten Made in Hulya diye de yazmaz üzerinde:)

2 yorum:

organiksaglik dedi ki...

Selam, Öncelikle geridönüşümlü pedin adı Natracare, organik ve İngiliz malı. Türkiye'de eczanelerde satılıyordu ki bu ay Macro Marketler, 3M Migros'lar, büyük Carrefour'lar, Uğur Center, City Life'lar da da satılmaya başlanmış. Daha birkaç market var ama hatırlayamayacağım o kadarını da:) Türkiye'ye www.dogaevi.com getiriyor, gerisini de siz bulun. Siteye üye olunca numume gönderiyor. Bu kadar seyi nereden mi biliyorum, organik ve çevre saplantılı olanları ancak onlar anlar:)))))

Hülya dedi ki...

SENEM;bilgiler için sağol.Yazımda ki istatistikleri ben de bu sayfalardan edinmiştim.Daha detaylı bilgiler verdiğin için teşekkürler...