16 Ağustos 2008 Cumartesi

SOPHİE'NİN SEÇİMİ....YA BENİM SEÇİMİM...

İkisi de sizin
İkisi de canınız.
Hangisi haklı,hangisi haklı hadi ayırınız...
"Hadi anne kız ona bana vurdu"derken tesadüf diğeri da aynu suçlamayla karşınızdayken.
birbirlerini gösterirken ve aslında ikisi de suçsuzken onlara ne diyebilirim ki.
Çocuk onlar..
Bu ikileme günde enaz bir kaç kere düşürülüyorum.
Keşke diyorum o vakitler şu analığın prospektüsü olaydı.
Nerde,nasıl,ne şekilde davranmam gerektiği;
neyi yaparsam alacağım tepkinin şiddeti
vs.vs.vs....bana önceden denseydi hiç fena olmazdı ya...
Gardımı alırdım mesela.
Onlar minicik dünyalarının büyük-küçük savaşlarında daha toparlayıcı olabilirdim mesela.

Aklıma hep Sophie geliyor bu durumlarda.
Sophie Zawistowska .
2.Dünya Savaşında çocukları arasında tercih yapmak zorunda bırakılmış zavallı kadın.
Birini öleceğini bile bile arda bırakmak.
Tüm sahnelerini okudum,hatmettim ama filmi seyretmedim.
Yüreğim dayanmıyor.
Okurken bile gidip o Nazi subayını boğazlayasım gelirken
filmi seyredip de gerçekle kurguyu karıştırmaktan korkuyorum.
Ne vakit kendime galip gelir filmi az hasarsız izlerim bilmiyorum.
Ama diyorum benim tercihlerimde şükürki telafisi mümkün şeyler.
Ya Sophie.Ya Sophie....

Hiç yorum yok: